7. tramvaja līnijas pagarinājuma izbūves laikā tiks pārstādīti un no jauna iestādīti vairāk nekā 200 koki
Veikta rūpīga 7. tramvaja līnijā esošo koku inventarizācija un koku eksperti no esošajiem kokiem par pārstādāmiem atzinuši 43 kokus, kuru pārstādīšana jau uzsākta. Tāpat, izbūvējot 7. tramvaja līnijas pagarinājumu, tiks iestādīti vairāk nekā 180 jauni koki un vairāk nekā 2600 dažādi krūmi un citi augi. Bez jau esošajām liepām turpmāk Latgales ielā būs vairāku šķirņu zaļās rotas – sarkanās kļavas, zirgkastaņas, korintes, bērzi, vilkābeles, sarkanie ozoli, pīlādži un citu sugu koki. Lai pārstādītie un no jauna iestādītie koki veiksmīgi ieaugtu, tie tiks stādīti pa daļām. Tie koki, kurus nevar pārstādīt, tiks nozāģēti.
Ļoti būtiski, ka pirms pārstādīšanas visi koki vēlreiz tiek apsekoti laikā, kad atsegtas to saknes. Svarīgi novērtēt, vai sakņu sistēma neatrodas pārāk tuvu apakšzemes inženiertehniskajām komunikācijām. Jārēķinās, ka atsevišķos gadījumos augu saknes var būt ieaugušas komunikācijās pārāk dziļi. Tādos gadījumos koki, visticamāk, tiks izcelti komunikāciju pārbūves laikā.
Vienu apjomā īpaši lielu liepu pārvietot būs sarežģītāk un tas aizņems ilgāku laiku. Tas varētu līdzināties procesam, kādu pirms neilga laika piedzīvoja 12 metrus augsta robīnija jeb baltā akācija, ko no Mārupes pārstādīja Rīgas centrā.
Lielizmēra liepa atrodas pie tirdzniecības centra “Dole”. Arī šī koka sakņu sistēma vispirms tiks apsekota, koku eksperti novērtēs situāciju, lai pieņemtu lēmumu par pareizāko liepas pārvietošanas organizēšanu. Liepas pārstādīšanas sagatavošana ilgs vairākas dienas, pats pārvietošanas process tiks īstenots naktī.
Koku stādīšanas procesā jārēķinās ar lokāliem īslaicīgiem satiksmes ierobežojumiem. Visos procesos būvnieki regulēs transporta satiksmi un gājēju pārvietošanos.
Kopējais 7. tramvaja maršruta sliežu ceļa pagarinājums būs 2,2 kilometri. Būvdarbu ietvaros zemes vienībā pie Latgales – Višķu ielas krustojuma tiks izbūvēts transportmijas punkts. Funkcionalitātes nodrošināšanai tiks izbūvēta jauna dispečeru ēka, kā arī sabiedriskā transporta kustībai nepieciešamie pievedceļi gan no Latgales ielas, gan Višķu ielas. Tāpat tiks veikti teritorijas labiekārtošanas darbi, tai skaitā ierīkotas plašas nojumes, norādes zīmes, interaktīvi informatīvie stendi un tablo, apstādījumi un arī ielas apgaismojums. Līdz transportmijas punktam pa Višķu ielu 300 metru garumā tiks pagarināts arī 15. trolejbusa maršruts.
Projektu plānots īstenot līdz 2026. gada maija beigām. Ieceres īstenošanai par būvprojekta izstrādi, būvdarbiem un autoruzraudzību noslēgts līgums ar CBF SIA “Binders” 28,1 EUR vērtībā bez PVN. Projekta īstenošanai tiks piesaistīts Atveseļošanas fonda finansējums Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna komponentes Nr. 1 “Klimata pārmaiņas un vides ilgtspēja” reformu un investīciju virziena 1.1. “Emisiju samazināšana transporta sektorā” 1.1.1.r. reformas “Rīgas metropoles areāla transporta sistēmas zaļināšana” 1.1.1.2.i investīcijas “Videi draudzīgi uzlabojumi Rīgas pilsētas sabiedriskā transporta sistēmā” 1.1.1.2.i.2. un 1.1.1.2.i.3. saistīto pasākumu ietvaros.
Plašāku informāciju par “Rīgas satiksmes” piedāvātajiem pakalpojumiem, maršrutu sarakstiem, biļešu veidiem un citiem jaunumiem var saņemt mājaslapā www.rigassatiksme.lv vai sociālajos tīklos “X”, “facebook”.