Rīgā atjaunotas divas trešdaļas trolejbusu – pasažierus pārvadā arī 150. jaunais trolejbuss.
"Rīgas satiksmei" piegādāti visi 150 jaunie trolejbusi, aizstājot vidēji 20 gadus nokalpojušos 12 metrus garos trolejbusus. Tādējādi šobrīd atjaunotas divas trešdaļas trolejbusu parka. Jaunie trolejbusi nodoti ekspluatācijā un jau pārvadā pasažierus. No 150 "Škoda 24Tr Irisbus" trolejbusiem 90 ir aprīkoti ar dīzeļdzinējiem – pateicoties šādam aprīkojumam, patlaban ir iespējama jau 2 trolejbusu maršrutu nodrošināšana, pilnā garumā neizbūvējot kontakttīklu.
Trolejbusi ar dīzeļdzinējiem pa 13.janvāra ielu līdz Stacijas laukumam kursē 9. maršrutā un līdzšinējā 8. maršrutā vai no 1. oktobra - 27. trolejbusu maršrutā. Minēto maršrutu trolejbusi no 1. oktobra ārpilsētas virzienā pieturēs arī 13. janvāra ielā – tur, kur patlaban pietur 3., 30., 23. un 26. maršruta autobusi (ar precīzu pieturvietu izvietojumu var iepazīties sadaļā maršruti, saraksti).
Lai pilnībā atjaunotu trolejbusu ritošo sastāvu, tuvāko gadu laikā būtu nepieciešams ar jauniem aizstāt 120 garos trolejbusus. "Rīgas satiksme" turpina darbu pie ritošā satāva atjaunošanas, tās tempi būs atkarīgi no uzņēmuma finanšu iespējām.
Piegādātie trolejbusi ir 12 metrus gari. Trolejbusiem ir zemā grīda, durvju ailēs un salona ejās nav pakāpienu, tie ir piemēroti pasažieru ar īpašām vajadzībām pārvadāšanai. Pie pasažieru salona vidējām durvīm ir iekāpšanas rampa ar elektromehānisku pievadu.
Pretī vidējām durvīm ir paredzēts laukums invalīdu krēsla un bērnu ratiņu novietošanai. Trolejbuss ir aprīkots ar mehānismu, kas nodrošina virsbūves nosvēršanos uz labo pusi, atvieglojot pasažieriem iekāpšanu un izkāpšanu. Trolejbusā ir 28 sēdvietas un 96 stāvvietas, ja salonā ir pasažieris ar invalīdu ratiņiem - 89 stāvvietas.
Trolejbuss aprīkots ar visām mūsdienīgam transportlīdzeklim nepieciešamām iekārtām, nodrošinot ātru un drošu pasažieru pārvadāšanu, kā arī komfortu gan pasažieriem, gan trolejbusa vadītājam.
Trolejbusam ir salīdzinoši mazāks ieskriešanās un bremzēšanas laiks, automātiska augstsprieguma iekārtu izolācijas kontrole, efektīva apsildes sistēma un gaisa kondicionēšana salonā un vadītāja kabīnē, kontaktstieņi ar elektropneimatisko nolaišanas mehānismu, durvīs iemontēti sensori, kas nodrošina durvju automātisku atvēršanos, ja tajās ir šķērslis, pasažieru informācijas sistēma ar LCD displeju salonā, kā arī dīzeļģenerators (EURO 4 dzinējs), kas ļauj ekspluatēt trolejbusu arī ārpus kontakttīkla.
Jauno trolejbusu piegādes tiek veiktas saskaņā ar 2007.gadā atklāta konkursa rezultātā noslēgto līgumu ar "Škoda Elektrik s.r.o." Līguma summa ir 63 miljoni eiro (aptuveni 44 miljoni latu).
Ar trolejbusiem tiek apkalpoti 20 maršruti un pārvadāti apmēram 34% "Rīgas satiksmes" pasažieru. Kopā, lai nodrošinātu Rīgā pasažieru pārvadājumus ar trolejbusiem, nepieciešami vairāk kā 300 transporta līdzekļi. 52 jauni trolejbusi iegādāti līdz 2007.gadam.