Informācija par Skanstes tramvaja līniju
Projekts - “Rīgas tramvaja infrastruktūras attīstība” , Nr. 4.5.1.1/16/I/002”
Noslēgts līgums ar CFLA - 2017. gada 3. oktobrī
Mērķis - Projekta “Rīgas tramvaja infrastruktūras attīstība” mērķis ir veicināt ilgtspējīgu sabiedriskā transporta izmantošanu Rīgā, Rīgas sabiedriskā transporta tīklā iekļaujot mazāk savienotas pilsētas attīstības apkaimes.
Apakšmērķi
- palielināt cilvēku skaitu, kas izmanto videi draudzīgu sabiedrisko transportu;
- samazināt negatīvo ietekmi uz vidi un gaisa kvalitāti;
- saīsināt sabiedriskā transporta brauciena ilgumu (gan transportlīdzekļiem, gan pasažieriem), nepasliktinot satiksmes apstākļus;
- samazināt satiksmes sastrēgumus un negadījumu skaitu;
- uzlabot pārvietošanās pieredzi sabiedriskajā transportā, paaugstinot kvalitātes standartus.
Plānotie pasākumi
- jauna tramvaja infrastruktūras posma izbūve – 3.6 km;
- tramvaja infrastruktūras posms pārbūve ~ 3 km;
- 12 zemās grīdas tramvaju iegāde;
- vienas jaunas apakšstacijas izbūve, vienas apakšstacijas pārbūve, kontakttīkla un kontakttīkla elektroapgādes kabeļu tīkla izbūve;
- aptuveni 11 jaunu pieturvietu izbūve;
- atsevišķās vietās ielu pārbūve, vietējās brauktuves izbūve, inženierkomunikāciju pārcelšana, satiksmes vadības sistēmas izveide u.c.
Kāpēc Skanste?
- Rīgas vēsturiskajam centram tuvākā maz apbūvētā apkaime;
- Skanste veicinās pilsētas starptautisko konkurētspēju - paredzams, ka šajā apkaimē izveidosies Rīgas centrālais biznesa rajons un finanšu centrs;
- vairāk nekā 40 000 darba vietu;
- secīgs zaļās ass savienojošais fragments apkaimē. Tās galvenos elementus var veidot ielu apstādījumi, parki, skvēri, pagalmu apstādījumi;
- teritorijas pārdomātā attīstība un tuvums Rīgas vēsturiskajam centram veicinās kvalitatīvu mājokļu projektu attīstību;
- 2030.gadā - vairāk nekā 28 000 iedzīvotāju.
Ieguvumi
- tramvajs ir pilsētas sabiedriskā transporta mugurkauls, projekta ieviešanas rezultātā būs vērojams pasažieru skaita pieaugums tramvajos;
- Skanstes tramvaja līnijas izbūve ļaus izveidot lokveida apli ap Rīgas vēsturisko centru;
- pavērs iespēju veidot jaunus maršrutus, kas, apbraucot centru cauri Skanstei, mazinās sabiedriskā transporta plūsmu, atslogojot K.Barona ielu, un radīs priekšnoteikumus turpmākai jaunu tramvaja maršrutu būvniecībai Purvciema un Pļavnieku virzienā;
- jaunie zemās grīdas tramvaji, kuri aizstās pašlaik Skanstes apkaimi apkalpojošos autobusus būs videi draudzīgāki;
- Skanstes apmeklētāji izvēlēsies izmantot sabiedrisko transportu, nevis privāto automašīnu kā līdz šim;
- pieejama infrastruktūra visiem – zemās grīdas tramvaji un pielāgotas pieturvietas, lai nodrošinātu pieejamību ikvienam.
Izmaksas un finansējums EUR (bez PVN)
Sasniedzot snieguma rezerves sertificējamo izmaksu apmēru | Nesasniedzot snieguma rezerves sertificējamo izmaksu apmēru | |
Projekta kopējās attiecināmās izmaksas |
97 400 000 |
|
ES Kohēzijas fonda finansējums | 70 000 000 | 65 669 331 |
Cits publiskais finansējums (valsts kases aizdevums) | 0 | 4 330 669 |
"Rīgas satiksme" finansējums | 27 400 000 | 27 400 000 |
Projekta realizācija - Līdz 2023. gada 1. augustam
Informāciju par jaunas tramvaju infrastruktūras posma izbūves un esošas tramvaju līnijas pārbūves, 1., 2., un 3. kārtas publisko apspriešanu skatīt šeit.
Būvniecības ieceres „Jaunas tramvaju infrastruktūras posma izbūve un esošas tramvaju līnijas pārbūve, 1., 2., un 3. kārta” publiskās apspriešanas prezentācijas skatīt šeit: 1., 2., 3., 4., 5., 6.
62% Rīgas iedzīvotāju atbalsta Skanstes tramvaja ierīkošanu, plašāku informāciju skatīt šeit.
Būvatļaujas projektēšanas darbiem un būvdarbiem
1. kārta, 2. kārta, 3. kārta, 4. kārta, 5. kārta.
Publikācijas skatīt šeit.