7. tramvaja līnijas pagarinājuma izbūve
Projekta ietvaros paredzēts izbūvēt 7.tramvaja līnijas pagarinājumu (~1720 m) Latgales ielā līdz pašvaldībai piederošam zemesgabalam pie Višķu un Latgales ielas krustojuma. Šajā zemesgabalā tiks izbūvēts sabiedriskā transporta (elektroautobuss, tramvajs, trolejbuss) transportmijas punkts un tā funkcionalitātes nodrošināšanai nepieciešamie pievadceļi gan no Latgales ielas, gan Višķu ielas, tostarp tramvaja līnijas apgriešanās loks kopā ar papildu iekšējo sliežu ceļu ~480 m garumā. Transportmijas punkta teritorijā tramvaja kustība tiek organizēta pa ārējo loku pulksteņrādītāja virzienā, savukārt trolejbusu un elektroautobusu kustība pa iekšējo loku pretējā virzienā. Šāds risinājums ir netipisks salīdzinājumā ar citiem Rīgā esošiem sabiedriskā transporta galapunktiem, taču plānotā satiksmes organizācija nodrošina iespēju veidot apvienotas pieturvietu platformas, t.i. tramvaja loka vienā pusē tiek ierīkota platforma izkāpšanai no tramvaja un iekāpšanai elektroautobusos / trolejbusos, bet pretējā tramvaja loka pusē platforma izkāpšanai no elektroautobusiem / trolejbusiem un iekāpšanai tramvajos. Apgriešanās loka iekšējais sliežu ceļš nodrošinās iespēju novietot tramvaju ilgākai stāvēšanai, kā arī veidot citus tramvaja maršrutus dažādu pilsētas apkaimju savienošanai. Transportmijas punkts paredzēts ar ērtu izkārtojumu, lai pasažieri bez būtiskas pārvietošanās varētu viegli pārsēsties no viena sabiedriskā transporta maršruta citā. Tiks nodrošināta arī teritorijas labiekārtošana (t.sk. apgaismojums) un jaunas dispečeru ēkas izbūve, paredzot vienotas, labiekārtotas telpas tramvaja, trolejbusa un autobusa vadītājiem. Višķu ielā tiks izbūvēts 15.trolejbusa maršruta pagarinājums (~300 m) un tam nepieciešamie kontakttīkli un elektrokabeļi.
Tramvaja infrastruktūru paredzēts pēc iespējas turpināt veidot kā neatkarīgu, no pārējās transporta plūsmas nodalītu līniju, lai tramvaju kustībai nodrošinātu prioritāti krustojumu šķērsošanā, attiecīgi uzlabojot tramvaja kustības ātrumu salīdzinājumā ar privāto autotransportu, kam sastrēgumstundās jāpavada ilgāks laiks ceļā.
Projekta īstenošana uzlabos apkaimes vizuālo tēlu un palielinās pilsētvides pievilcību, potenciāli veicinot apkārtnes attīstību.
Sagaidāms, ka projekts kopā ar citiem Atveseļošanas un noturības mehānisma (ANM) ietvaros veicamajiem pasākumiem un projektiem palīdzēs paaugstināt sabiedriskā transporta kustības ātrumu, regularitāti, komfortu, veicinot privāto automašīnu pasažieru pārsēšanos uz sabiedrisko transportu, palīdzot ierobežot vieglo automobiļu augošo enerģijas patēriņu un mazināt CO2 emisiju daudzumu.
Veiktie ieguldījumi paredzēti kā stimuls turpmākiem pasākumiem transporta koridora attīstībai un CO2 samazinājumam pilsētā, t.i. Rīgas valstspilsētas sabiedriskā transporta integrācijai ar reģionālā maršruta tīkla autobusiem, lai pasažieri pie iebraukšanas Rīgā pārsēstos uz pilsētas sabiedrisko transportu.
Projekta mērķis
Projekta “7.tramvaja līnijas pagarinājuma izbūve” (turpmāk – Projekts) mērķis ir līdz 2026. gada 31. maijam Rīgas valstspilsētā izbūvēt tramvaja līnijas pagarinājumu 2,2 km garumā, trolejbusu līnijas pagarinājumu 0,3 km garumā un transportmijas punktu ar tā funkcionalitātes nodrošināšanai saistīto infrastruktūru un dispečerpunkta ēku, tādējādi veicinot pārvietošanās paradumu maiņu Rīgas metropoles areālā. Īstenojot Projektu, tiek veidots konkurētspējīgs sabiedriskā transporta piedāvājums attiecībā pret privāto transportu, tostarp sasaistē ar mikromobilitāti veikta satiksmes plūsmu pārstrukturizācija un veidoti alternatīvi maršruti, kā arī tiek palielinātas pārsēšanās iespējas uz sabiedrisko, arī sliežu, transportu, kopumā sekmējot transporta negatīvās ietekmes uz vidi samazinājumu.
Projekta aktivitātes
- Projekta risinājumu priekšizpēte
- Projektēšana
- Būvniecība
- Autoruzraudzība
- Būvuzraudzība
- Publicitātes pasākumi
Sasniedzamie rezultāti
Izbūvēts sabiedriskā transporta līnijas pagarinājums ~ 2,5 km, kas ietver:
- tramvaja līnijas pagarinājumu ieskaitot tramvaja līnijas apgriešanās loku transportmijas punktā (~2,2 km)
- trolejbusa līnijas (maršruta) pagarinājums (~ 300 m)
- izbūvēts vienots transportmijas punkts un ar tā funkcionalitātes nodrošināšanu saistītā infrastruktūra un dispečerpunkta ēka (elektroautobuss, tramvajs, trolejbuss) – 1
(Attēlam ir ilustratīva nozīme un attēlotais risinājums var mainīties)
Projekta īstenošana
Projekta īstenošanas termiņš ir līdz 2026. gada maijam.
03.11.2023. ar CBF SIA "Binders" noslēgts līgums par būvprojekta izstrādi, būvdarbiem un autoruzraudzību 28 155 811,00 EUR bez PVN vērtībā.
Finansējums
Projekts tiek īstenots Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna komponentes Nr. 1 “Klimata pārmaiņas un vides ilgtspēja” reformu un investīciju virziena 1.1. “Emisiju samazināšana transporta sektorā” 1.1.1.r. reformas “Rīgas metropoles areāla transporta sistēmas zaļināšana” 1.1.1.2.i investīcijas “Videi draudzīgi uzlabojumi Rīgas pilsētas sabiedriskā transporta sistēmā” 1.1.1.2.i.2. un 1.1.1.2.i.3. saistīto pasākumu ietvaros.
Būvniecības ieceres tvēruma teritorijas ģenerālplāna darba versija:
Preses ziņas:
- 7. tramvaja līnijas pagarinājuma izbūves laikā tiks pārstādīti un no jauna iestādīti vairāk nekā 200 koki (06.12.2024)
- Uzsākti koku pārstādīšanu 7. tramvaja līnijas pagarinājumā (05.12.2024)
- 7. tramvaja līnijas pagarinājuma būvdarbi kļūst arvien intensīvāki (29.11.2024)
- Uzsāks pirmos sagatavošanās darbus 7. tramvaja līnijas pagarinājuma izbūvei (05.09.2024.)
- Norisinājies sabiedrību informējošs pasākums par 7. tramvaja līnijas pagarinājuma izbūves risinājumiem (22.04.2024.)
- "Rīgas satiksme" tiešsaistē informēs par 7. tramvaja līnijas pagarinājuma izbūves risinājumiem (16.04.2024.)
- Uzsākti projektēšanas darbi 7. tramvaja maršruta pagarinājuma posmam (09.11.2023.)
Iepirkumi: