Atpakaļ uz sarakstu
  • 1852.-1900.

    1882. gada 23. augusts – Rīgā atklātas pirmās trīs zirgu tramvaja līnijas

    • Rīgas pilsētas valde noslēdz koncesijas līgumu ar Rīgas ielu dzelzceļu akciju sabiedrību par elektriskā tramvaja ierīkošanu un ekspluatāciju Rīgā
    • Rīgas pašvaldība uzsāk pasažieru pārvadājumus pār Daugavu ar tvaikoņiem
    • Rīgā sāk kursēt pirmais zirgu omnibuss

    1900. Rīgas ielu dzelzceļu akciju sabiedrība uzsāk sliežu ceļu būvniecību piecās tramvaja līnijās, kā arī spēkstacijas un depo ēku celtniecību.

    1900. Rīgas pilsētas valde noslēdz koncesijas līgumu ar Rīgas ielu dzelzceļu akciju sabiedrību par elektriskā tramvaja ierīkošanu un ekspluatāciju Rīgā.

    1888. Rīgas zirgu ielu dzelzceļu akciju sabiedrība uzsāk zirgu tramvaja satiksmi Suvorova (tag. K.Barona) ielas līnijā.

    1885. E.L.Dipona zirgu ielu dzelzceļa uzņēmums uzsāk zirgu tramvaja satiksmi Marijas ielas līnijā.

    1884. Rīgas pašvaldība izmēģinājuma veidā uzsāk pasažieru pārvadājumus pār Daugavu – trīs maršrutos sāk kursēt pirmie pieci pēc Rīgas valdes pasūtījuma būvētie tvaikoņi – A, B, C, D un E.

    1882. Atklāta zirgu ielu dzelzceļu kustība trīs līnijās: no Teātra (tag. Aspazijas) bulvāra pa Aleksandra (tag. Brīvības) ielu uz Lielo pumpi (tag. Brīvības un Tallinas ielu krustojums); pa Teātra (tag. Aspazijas) bulvāri un Kārļa (tag. 13. janvāra) ielu līdz tiltam; no tilta pa Daugavmalu, Maskavas ielu līdz Daugavpils ielai.

    1882. Rīgas pilsētas valde noslēdz ar E.L.Diponu Līgumu par zirgu ielu dzelzceļu līniju ierīkošanu un uzturēšanu Rīgas pilsētā, kas kļūst par pamatu turpmākajai zirgu dzelzceļa darbībai.

    1880. Uzņēmējs Hartmanis izveido pirmo zirgu omnibusa maršrutu Pārdaugavā: Plostu tilts-Cementa fabrika.

    1874. Rīgas rāte noslēdz pirmo līgumu ar E.L.Diponu par Rīgas zirgu tramvaja būvniecību un ekspluatāciju.

    1874. Teodors Kazaks atklāj regulāru zirgu omnibusu satiksmi trīs maršrutos.

    1871. E.L.Dipons iesniedz Rīgas rātei lūgumu piešķirt koncesiju pasažieru zirgu dzelzceļu būvniecībai pilsētā.

    1852. Rīgas rāte piešķir Burharda Fajena firmai monopoltiesības cilvēku un preču transportēšanai pāri Daugavai pie Rīgas.

    1852. Sāk kursēt pirmais zirgu omnibuss maršrutā Rātslaukums-Pēterburgas priekšpilsēta (darbību pārtrauc 1853. gadā).

     

    Nākamais
    1901.-1920.
20361862
Citi saziņas veidi