-
2021.Iepriekšējais
2021. gada svarīgākie notikumi uzņēmumā
- Koda biļetes ieviešana
- Saņemti visi divdesmit zemās grīdas tramvaji, kas bija paredzēti pēdējā piegādē
- Elektroautobusu testēšana Rīgas ielās
- Izveidota jauna sabiedriskā transporta biļešu un pakalpojumu norēķinu sistēmas koncepcija
Ieviests jauns norēķinu veids sabiedriskajā transportā - koda biļete. Tā ļauj norēķināties par braucieniem ar viedtālruni tiešsaistē. Lai lietotu koda biļeti, savā viedtālrunī jāinstalē mobilā lietotne.
Saņemti visi pēdējā piegādē paredzētie zemās grīdas tramvaji, kas ļauj pilnībā pārvadāt pasažierus ar zemās grīdas tramvajiem 1. un 11. maršruta tramvajā. Pašlaik “Rīgas satiksmes” tramvaju parkā ir 106 tramvaju sastāvi: no kuriem 46 ir ar zemo grīdu un pārējie 60 ir vecā tipa tramvaji; tātad gandrīz 50% no kopējā tramvaju skaita ir ar zemo grīdu.
Ar ūdeņradi darbināmu autobusu testēšana vairākos autobusu maršrutos. Piecos maršrutos testu laikā kopumā nobraukti vairāk nekā 950 kilometri.
Elektroautobusu testēšana Rīgas ielās. “Scania Citywide” elektroautobuss testa laikā veica 1590 kilometrus, bet “Solaris nUrbino 18 Electric” 1318 kilometrus. Izsludināts iepirkums 35 elektroautobusu iegādei, pirmajā kārtā sevi pieteikuši 10 pretendenti.
Martā apkopoti ūdeņraža stacijas pirmā gada darbības rezultāti. Pirmajā darbības gadā ūdeņraža stacijā saražoti vairāk nekā 11 000 kg ūdeņraža. Ūdeņraža stacija patlaban darbojas ar nepilnu slodzi, un tās jauda ir daudzkārt lielāka. Ikdienā tiek uzpildīti visi 10 uzņēmuma ūdeņraža trolejbusi. Stacijā uzpildīti arī gada sākumā Jelgavā un Rīgā testētie “Solaris ūdeņraža autobusi”. Ūdeņraža stacija darbu sāka 2020. gada sākumā.
“Rīgas satiksme” saņēmusi Sudraba kategorijas apbalvojumu “Korporatīvās ilgtspējas un atbildības institūta” (InCSR) organizētajā Ilgtspējas indeksā. Ilgtspējas indekss ir stratēģisks vadības instruments, ar ko pēc starptautiski atzītas metodoloģijas standartiem tiek vērtēti organizāciju risku un procesu vadības principi.
“Rīgas satiksme” saņēma sudraba godalgu konkursā “Drošākais uzņēmuma autoparks 2021” kategorijā “Drošākais pasažieru pārvadātājs”. Uzņēmuma valdes loceklis Andris Lubāns pauž gandarījumu par balvu, jo šajā konkursā “Rīgas satiksme” piedalījās pirmo reizi: “Šī gada devīze bija «Drošas satiksmes ABC – Auto. Bizness. Cilvēks», un, vērtējot pasažieru pārvadātājus, galvenā uzmanība tika pievērsta, kā uzņēmumi veic preventīvos pasākumus, lai samazinātu ceļu satiksmes negadījumu skaitu. Godalga nozīmē, ka mūsu ieguldījums ir labi novērtēts.”
Izveidota jauna sabiedriskā transporta biļešu un pakalpojumu norēķinu sistēmas koncepcija, veikta tās ieviešanas iespēju tirgus izpēte, tiek izstrādāts iepirkums. Paredzēts, ka pasažieri par braucienu varēs samaksāt tiešsaistē gan ar bankas norēķinu kartēm, gan viedtālruņiem.
Izstrādāts 2. trolejbusu parka pārbūves plāns. Šis parks tika atklāts 1968. gada 29. novembrī un ierīkots 55 000 kvadrātmetru lielā gruntsgabalā. Šobrīd 2. trolejbusu parka kontakttīklu garums vienā vadā ir seši kilometri.
Izstrādāts 5. tramvaju depo pārbūves plāns. Galvenais jeb Aleksandra vārtu depo (kādreizējais 1. tramvaju depo) atklāts 1901. gadā. Tā kopējā platība ir 39 352 kvadrātmetri, teritorijas kopējais sliežu ceļu garums ir 5811, 5 metri viensliežu ceļa.
Svinot Rīgas elektriskā tramvaja 120 gadus, retro vagons ieguvis jaunu dizainu ar vēsturiskām fotogrāfijām uz sānu paneļiem. Jaunais dizains tika izrādīts plašākai publikai līdz ar 4. tramvaju depo izvietotu ekspozīciju par tramvaju pārmaiņām 120 gadu laikā un depo ēkas vēsturi, kad uzņēmums piedalījās starptautiskā kultūras pasākumā - Eiropas Kultūras mantojuma dienās.
“Rīgas satiksme” kļuvusi par biedru starptautiskajā sabiedriskā transporta asociācijā (UITP). Organizācija izveidota 1885. gadā un ir vienīgā asociācija pasaulē, kas apvieno un pārstāv visas sabiedriskā transporta nozarē iesaistītās puses un palīdz attīstīt visus ilgtspējīgus sabiedriskā transporta risinājumus. Viens no galvenajiem Briselē atrodošās UITP uzdevumiem ir uzraudzīt Eiropas Savienības (ES) likumdošanas attīstību, kas ietekmē sabiedriskā transporta nozari, un konsultēt gan dalībvalstis, gan ES lēmumu pieņēmējus.
2003.-2020.
Atpakaļ uz sarakstu